Conscienciar sobre la diversitat és una tasca fonamental per tal d’aconseguir la inclusió i la participació de totes les persones en la societat. És molt important que aquesta tasca de conscienciació i sensibilització es realitze a les escoles ja que si els xiquets i xiquetes entenen les característiques del seus companys podran acceptar-los, incloure’ls i ajudar-los.
Les persones amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), es caracteritzen, entre altres, per les seues dificultats en les relacions socials i la comunicació, però això no significa que no els agrade estar amb la gent. És molt important explicar als companys de classe què és l’autisme, d’una manera comprensible i adequada a la seua edat. Si els xiquets entenen el comportament del seu company i són conscients de les seues característiques, poden ajudar-lo i és més fàcil que l’incloguen en el grup i que puguen donar-li suport. Si aquest nen/a no parla, o no juga amb la resta, pot ser siga perquè no sap com fer-lo i no perquè no vol.
Amb aquesta guia volem presentar-vos diferents recursos per tal de que com a docents, pugueu treballar en l’aula el trastorn de l'espectre autista, com senten les persones amb TEA, quines són les seues característiques, així com dotar-vos d’una sèrie de recursos que podeu fer arribar al vostre alumnat per tal de que puguen comunicar-se i interactuar amb eixe company/a amb TEA, que es poden trobar a l’escola o en qualsevol altra activitat.
Si aconseguim que xiquets entenguen i comprenguen la diversitat estarem també educant en valors i a entendre que la diferència és enriquidora. Educar amb valors i amb respecte a la diferència suposa crear una societat més justa, on no serà necessari parlar d'inclusió, sinó de convivència.